שעון נוכחות חכם למפעלים

כל מקום עבודה וכל מעסיק המעסיק עובדים זקוקים לשעוני נוכחות. באמצעות שעון נוכחות ניתן לדעת מתי כל עובד מגיע למקום העבודה ומתחיל את משמרתו, ומתי כל עובד מסיים את יום העבודה. באמצעות אותו שעון ניתן לעקוב אחר מועדי ההפסקות וניתן גם לקבל מידע לא רק ברמת העובד היחיד. שעונים משוכללים מסוגלים להציע נתונים כלל מפעליים או כלל ארגוניים, כך שניתן להפיק דו"ח כללי על שעות עבודה כלל ארגוניים ועל יעילות תפקודית כללית.

שעוני נוכחות חכמים

במעט מאוד מקומות עבודה עדיין שרד אותו שעון נוכחות מיושן שמדפיס את השעות על גבי כרטיס עובד עשוי נייר או קרטון. כיום, הרבה יותר נפוצים השעונים הפועלים באמצעות הכנסת קוד או על ידי העברת כרטיס עובד (הנראה כמו כרטיס אשראי ומצויד בפס מגנטי או בקורא נתונים). ישנם שעוני נוכחות משוכללים שמופעלים באמצעים ביומטריים, למשל על ידי הנחת האגודל על גבי קורא ייעודי. מדוע זה חשוב כל כך? משום שבצורה כזאת לא יתכן מצב שבו העברת הכרטיס מתבצעת על ידי גורם לא מורשה. כך, לא ניתן להזין נוכחות כאשר העובד עצמו איננו באמת נוכח. במקומות עבודה מתקדמים, נדרשים שעוני נוכחות חכמים.

השעון שחוסך משאבים

בין שעוני הנוכחות המודרניים ניתן למצוא דגמים רבים, לרבות כאלה המבוססים על מחשב, שעונים שולחניים, שעונים בעלי גלאים, שעונים המוטעמים בטלפונים ניידים וכיוצא באלה. אך הטכנולוגיה אינה עוצרת רק בכך: ניתן לשלב את אותו שעון נוכחות משוכלל עם תוכנות ניהול משאבי אנוש ושכר. מהי משמעות הדבר? המשמעות היא שאין צורך להזין את נתוני הנוכחות למערכת השכר לצורך חישוב חודשי. שעון הנוכחות מעביר אוטומטית את הנתונים לגבי כל עובד ועובד ישירות אל התוכנה שבה משתמש המעסיק, הארגון או חשב השכר, וחוסך זמן, כסף ומשאבים.

http://www.makortech.co.il/?CategoryID=166

קטגוריות כרטיסי ביקור